vineri, 3 septembrie 2010

sauvignon blanc calauza


din real, 10 lei parca, vin cu indicatie geografica de la crama oprisor. 

miros placut, specific de sauvignon. tenta usor  verzuie. la limita dintre demisec si sec. usor amarui in postgust. 

e cu siguranta un vin de spritz pentru cei care nu prefera vinurile foarte seci. un vin fara prea mari pretentii la un pret corect. 












ps. eticheta e oribila, nu? in aceeasi gama mai e un vin, jderu(??), cu o eticheta cel putin la fel de urata.  am cautat sa vad ce-i cu etichetele astea si am aflat ca e facuta de un mare artist plastic roman ciprian paleologu, probabil pe modelul "fata in iarba". cu tot respectul pentru artist, pictura e un lucru iar packagingul e alta treaba.probabil de aia nu sunt etichete cu picasso si van gogh pe piata.




9 comentarii:

  1. ei, acum depinde la care piata te referi, ca uite, spre exemplu Chateau Mouton Rothschild din 1973 are eticheta cu Picasso :))

    RăspundețiȘtergere
  2. alt target, alte vremuri, alti oameni, alte preturi insa la fel de urate ca si astea ale noastre.

    sunt convis ca daca cautam bine s-ar putea sa gasim si etichete facute de sculptori sau doctori, cunosti insa vreun succes de piata? eu nu.

    RăspundețiȘtergere
  3. depinde cum definesti tu succesul de piata, ca pun pariu ca editia asta speciala cu eticheta facuta de Picasso (sau celelalte, din alti ani, facute printre altii de Warhol, Dali sau Miro) se vand foarte bine.

    si asta ca sa nu mai vorbesc de succesul fenomenal al fetei in iarba si al pasaricii, da? :)))

    RăspundețiȘtergere
  4. treaba cu bunul gust si succesul pe piata cred ca mai rar fac front comun...oribila intr-adevar,eticheta!:(
    ma rog,presupun ca se face studii de "impact vizual " asupra maselor...

    RăspundețiȘtergere
  5. @alison cam toata lumea buna asa face. se fac studii de piata, se identifica oportunitati, se propun produse pentru lansare, se testeaza pe consumatori produsul, ambalajul, pretul se fac retusuri iar apoi se lanseaza. in cazul lui rotschild e o traditie veche de zeci de ani ca in fiecare an eticheta sa fie semnata de un artist celebru. asta nu le face sa arate bine ci doar sa aiba amprenta artistului pe ea.

    exista si un downside atunci cand folosesti artisti, persoane publice, vedete etc. spre ex. daca pui pe sticla de vin sigla fc barcelona sau fata lui beckham iti asumi ca te vor cumpara numai fanii barcelonei respectiv ai lui beckham iar ceilalti te vor detesta. iar o companie care gandeste global rar adopta o astfel de pozitie.

    RăspundețiȘtergere
  6. @florin succesul de piata e definit deobicei simplu: vanzarile. spre ex: gallo un producator de vinuri din statele unite a vandut in 2009 792 milioane de sticle de 0.75 litri pe cand rotschild a vandut 216.000 sticle de 0.75 in 2009. in romania un producator mare vinde 10-15 milioane de sticle anual.

    pun un link cu produsele celor de la gallo, daca ai chef sa te uit la altfel de etichete: http://gallo.com/wine/United%20States/Brand%20Names/A-I/BrandNamesLanding.html

    eticheta e doar o parte din succesul unui produs. daca toti ceilalti factori sunt indepliniti, in anumite conditii un produs cu o eticheta urata poate performa. dar cand concurenta se intensifica nu e deajuns sa ai un produs bun cu un pret bun si bine distribuit. iti trebuie si promovare buna.

    spre ex fruti fresh. a fost o buna perioada de timp liderul pietei din romania cu peste 25% cota de piata. avea de toate mai putin produs bun si promovare buna. cand concurenta a crescut a pierdut suprematia si a cazut pe locul 4-5. eu sunt convins ca si fata in iarba se duce incet incet in cap.

    apropos de dali: am vizitat casa memoriala in figueras, spania. bai omul e complet dus cu pluta. pereti exteriori ai casei sunt acoperiti de un patern de rahatei de caine/pisica :)))

    RăspundețiȘtergere
  7. @omul din figueras era "dus cu pluta" in toata puterea cuvintului,dar delirul sau (schizofrenic)a nascut lucrari absolut geniale...

    RăspundețiȘtergere
  8. Eu am gustat feteasca regala din serie. Eticheta- la fel: o matahala imbracata in custum popular. Eu daca as fi facut un vin numit "calauza", as fi plasat o imagine postapocaliptica alb negru, sa se duca mintea omului la Tarkovski si fratii Strugatki. Dar, tot asa, continutul ar fi trebuit sa fie la inaltimea gusturilor celor care consuma asemenea cinema si literatura.

    RăspundețiȘtergere
  9. la un vin de 10 lei e cam greu tarkovski :))

    ce e cert e ca eticheta asta face mai mult rau decat bine vinului cu pricina.

    RăspundețiȘtergere